Velký okruh - červený

Velký okruh – červený začíná na vlakové stanici Bohosudov zastávka. Nacházíte se pod rozcestníkem značených tras, kde se nachází i ukazatel hlemýždích stezek. Vydáte se směrem vzhůru po asfaltové cestě až k budově lanové dráhy. Tu obejděte z pravé strany až narazíte na ušlapanou pěšinku šinoucí si to pod lanovkou. U prvního sloupu zatočte doleva a pokračujte lesní pěšinou a posléze úvozem až k asfaltové silnici. Tu přejděte, po levé ruce máte kamennou zítku. Pokračujete úvozem a udržujte směr rovnou za nosem. Po několika metrech dojdete k první naučné ceduli Historie Lázně Krupka, je umístěna po levé straně. Po pravé ruce se Vám pak nachází areál bývalých lázní.

Vydejte se dále směrem vzhůru až k rozcestí, kde odbočte vlevo. Lesní pěšinou do mírného kopce dojděte až k druhé zastávce Pramen císaře Karla zde jest další naučná cedule, Vznik stezek. (pozor cesta od rozcestí sem vede místy po svahu a v případě mokrého, či zledovatělého povrchu je velmi špatně schůdná). Není prokázáno, že voda z pramene je pitná, a proto je její pití jen na vlastní nebezpečí.

Pokračujte přes potůček a pěšinou dále do kopce. Na paloučku se dejte mírně vpravo dolů k velkému dubu. Za ním se stezka klikatí. Nejdříve vpravo a posléze vlevo. Poté jděte stále přímo zprava se připojí další cesta. Asi po 150m odbočte vlevo (až druhá odbočka). Po chvíli se Vám objeví po levé ruce další palouk. Tehdy jste se zdárně ocitli na Hlemýždím vrchu. Zde se nachází rozcestník značených hlemýždích stezek. Pokud si chcete projít některý z dalších okruhů (v současnosti pouze modrý-malý okruh) doporučujeme tak učinit, protože další cesta Vás povede již zpět na začátek velkého okruhu. Pokud tedy hodláte pokračovat projděte paloukem kolem velkého ohniště a zatočte doleva na návrší. tj. Gustavova vyhlídka.

Zde visí třetí naučná cedule - Historie rodu Schneckendorfů. Zde se můžete posadit a pokochat se výhledem na České středohoří, v letních měsících pak alespoň na Krušné hory. Dále pokračujte napříč návrším a sejděte na opačném konci dolů. Tehdy se ocitnete na stezce, kterou jste přišli. Jděte doprava až přejdete odbočku z níž jste přišli, kopírujte směr stezky a zahněte vlevo. Nyní již můžete sledovat Tvrz na hlemýždím vrchu. Po pěšině stále dále až se ocitnete před vstupní branou tvrze.

Zde je poslední naučná cedule – Historie Tvrze na hlemýždím vrchu. Zde je také umístěna návštěvní kniha do které se jistě rádi zapíšete. Pokračujte přes palouk a mírně dolů k potoku, který jste již jednou překročili (pozor po deštích můžete brodit, neboť na stavbu lávky nemá OHA finanční prostředky). Až překročíte potok a dojdete na rozcestí, dejte se vpravo. Držte se cesty, která kopíruje vrstevnici, proto nikde příliš neuhýbejte. U staré třešně uhýbá stezka mírně vlevo. Posléze zříte zídku, kterou překročíte až dojdete k cestě vedoucí od shora dolů. Vy se vydejte dolů. Svah je prudký a opět při nepřízni počasí neschůdný. Když dojdete k Lázním Krupka vydejte se stejnou cestou, kterou jste sem došli. U asfaltové cesty jest možno odbočit bez obav dolů, cesta vede též k výchozímu místu.