Herrmann byl ten typ člověka, který je neustále v pohybu. Měl na práci spoustu věcí a proto neustále něco nestíhal. To ovšem platilo jen do jisté doby. Nejpravděpodobnější datum, tedy doba, kdy začínal mít o trochu více času, se datuje k 16.listopadu 1898. V tento významný den jsou dokončeny plány na výstavbu Dromedára. Jeho výstavbu řídí sám Mistr a občas i fyzicky vypomůže. Na stavbě mu vypomáhá hospodský Jeroným a několik místních fachmanů, pravidelných štamgastů Jeronýmovi hospody. Práce pokračují směle zpět. Na sudu se během několika týdnů neudělalo zhola, ale úplně vůbec nic. A tak Herrmann jen nerad dokopává Jeronýma a štamgasty k práci.
Všichni společně čistí, brousí, vrtají a celkově vykonávají náročné fyzické úkony po dobu celého jednoho nedělního dne. Protože volno mají všichni je v neděli. Příští víkend ráno je překvapí mráz, vítr a chumelenice, která jim znemožňuje práci pod širým nebem. Proto je sud převezen do Jeronýmovy stodoly za hostincem. Pracovní morálka od této chvíle kolísá. Herrmann na sudu pracuje 7 dní v týdnu, od rána až do poledne. Odpoledne mu občas vypomohou i již zmínění pomocníci a to podle stupně podnapilosti. Po čtrnácti dnech vysilující práce, i pro člověka zvyklého manuálně pracovat, Herrmann odpadá. Zima mu způsobila lehké omrzliny a údy již nejsou schopny vykonávat normální činnost. Jeroným mu poskytuje druhou pomoc, když tou první byl vydatný spánek, jenž si Mistr sám naordinoval.
V tomto období přemítá a teoretizuje, předpokládá a nakonec znovu přepočítává své dosavadní výpočty pro Dromedára. Za několik měsíců je ponorka hotova. Na jaře roku 1899 je ponorka vyzkoušena a … Zkouška dopadla katastrofálně! Sud se rozsypal již při styku s vodní hladinou. Veškerá práce byla ta tam. V tomto bodě bychom rádi požádali Vás, kteří toto čtete o pomoc při hledání nádrže, kde byl Dromedár I. vyzkoušen. Budeme rádi za jakoukoli informaci vedoucí k nalezení tohoto místa.
Po počátečním zklamání následovalo zkoumání zničených, či poškozených částí lodi a nové a nové výpočty. Další výzkum financoval hrabě Kinský. Při konstrukci Dromedára II. Herrmann odmítl pracovat jako stavbyvedoucí a jeho činnost nyní spočívala jen v kontrolách stavby. Stavba pokračovala úspěšně, a tak mohl být sud číslo II spuštěn na vodu. Zkoušky dopadly nad očekávání dobře. Nyní již snad chápete, že mnoho můžete vyrobit na koleně, ale není to takové, jako od odborníka. Mistr pochopil, že všeho moc škodí, a tak si zapsal 4.bod Herrmannova jedenáctera "Zbytečně se neunavuj.". A další z velkých vynálezů, řiditelný balón, si již nechal vyrobit od profesionálů.